GOZpodarne wyzwanie w XXXV LO im. B. Prusa w Warszawie

W tygodniu 22 - 28 października, który był częścią światowego Circular Economy Week, czyli Tygodniem Gospodarki Obiegu Zamkniętego,  braliśmy udział w "Pchlim Targu w Prusie", inicjatywie organizowanej przez  XXXV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. B Prusa w Warszawie. Było to ostatnie, z długiej listy działań podjętych przez uczennice i uczniów III klasy Gimnazjum w ramach GOZpodarnego wyzwania. Dzięki akcji zbierania, nieużywanych w domach przedmiotów, udało się zebrać sporo naprawdę pięknych, użytecznych i atrakcyjnych rzeczy (biżuteria, książki, gry, ozdoby, torebki, okulary, głośniki, słuchawki, dzbanki, szklanki i wiele innych) którym uczniowie chcieli podarować drugie życie - realizując tym samym założenia Gospodarki o Obiegu Zamkniętym.

Cały projekt zaczął się od naszego warsztatu w szkole podczas którego rozmawialiśmy, z 19 pełnymi entuzjazmu uczniami, o GOZ, pracy w grupie i celach projektu. Później działania oraz praca Uczniów, Uczennic i prowadzącej grupę Nauczycielki, poszły z wielką parą. W ciągu tygodnia Grupa przeprowadziła szereg wykładów o GOZ, stworzyła ankietę wiedzy o Gospodarce Obiegu zamkniętego, prezentację, broszury, plakaty, jak i zaczęła prowadzić regularne badania czystości powietrza
Cały projekt był prowadzony z dużym entuzjazmem i profesjonalizmem, w wyniku którego Uczniowie i uczennice, jak i nauczyciele i nauczycielki mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat GOZ, jak i działać na korzyść rozwoju nowego typu gospodarki, formułując nawyki odpowiedzialnego, "Gozpodarnego" konsumenta. Dzieleniu się, ponownemu wykorzystaniu przedmiotów, niemarnowaniu oraz takiej chęci do nauki i działania mówimy głośne TAK. 
 
 
Na zajęciach z uczniami i uczennicami III klas gimnazjum poznawaliśmy zarówno Gospodarkę o Obiegu Zamkniętym jak i tajniki pracy w grupie oraz pracę projektową. Wspólnie ustaliliśmy cele i działania w projekcie, jak i zasady dobrej współpracy. Spotkanie było równeż przestrzenią i czasem na burzę mózgów. Po dyskusjach, pomysłach i pierwszym podziale zadań ruszyła praca! i to jak...
 
 
 
Pchli Targ i niezwykły zestaw przedmiotów szukających drugiego domu. Uczniowie mogli wymieniać się swoimi własnościami. Zadziwiające jak wiele nieużywanych rzeczy, któe zapomniane przechowujemy mogą dać radość kolejnym osobom.
 
Częścią Pchlego Targu był quiz na temat Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, a nagrodami JOKERY - zwolnienie z odpowiedzi, na wybranej lekcji :). Dobrze mieć czasem takiego Jokera w kieszeni.
 
 
Plakaty informacyjne i edukacyjne zostały powieszone w całe szkole. Aspekt edukacyjny i promocyjny Projektu był widoczny na każdym kroku!
 
Szkoła zaopatrzyła się również w urządzenie do pomiaru pyłów w powietrzu. Dzięki regularnym pomiarom uczniowie i uczennice będą mogli obserwować zmiany w stężeniu poszczególnych zanieszczeń, wyznaczać strefy gdzie zanieczyszczenie jest większe. Mamy nadzieję, żę dzięki projektom uczniowskim, zmieniającym postawy konsumentów, w przyszłości będziemy mogli zauważyć zmianę wyników pomiaru na lepsze!
A tak wyglądał cały nasz projekt w pigułce:

 
 
Niniejszy materiał został przygotowany w ramach konkursu grantowego którego organizatorem jest Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, który jest realizowany dzięki dofinansowaniu przyznanemu w ramach konkursu „GOZpodarne wyzwanie”, którego organizatorem jest firma doradcza CSR Consulting, patronem Koalicja RECONOMY a Partnerem Głównym firma Stena Recycling.
Niniejszy materiał został przygotowany w ramach konkursu grantowego którego organizatorem jest Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, który jest realizowany dzięki dofinansowaniu przyznanemu w ramach konkursu „GOZpodarne wyzwanie”, którego organizatorem jest firma doradcza CSR Consulting, patronem Koalicja RECONOMY a Partnerem Głównym firma Stena Recycling